Å reise er den beste måten å komme seg i form på - Her er 8 grunner til det! [Treningsreiser]

Løping på stranden

Å reise handler hovedsaklig om ferie, spise god mat, slappe av, nyte dagene og ikke tenke på jobb og plikter. Selv om dette er sant, betyr ikke det at man trenger å komme i dårlig form under ferien. Det er blitt populært å reise til spennende reisemål for å trene i varmere klima, prøve nye treningsprogrammer, sunn livsstil og god mat, samt natur og terreng som er tilrettelagt slik at flere kan delta på aktivitetene og holde seg i form.

Istedenfor å spise usunn mat og legge på seg ekstra kiloer i løpet av ferien, er det på tide at man begynner å reise for å få i gang blodomløpet, gå ned i vekt og sette stive muskler til god bruk. Dette kan man gjøre i mens man koser seg på hotellet, stranden eller opplever nye kulturer.

Ingen treningsøkter er så effektive som trening i ferien:

1. Svømmebasseng

Du har kanskje ikke svømmebasseng hjemme i hagen, men det har du ofte på hotellet du bor på. Svømming kan forbrenne opptil 585 kalorier per time, samtidig som det hjelper deg å holde musklene i form.

2. Vannaerobic eller aqua-gym

Vannaerobic er den treningsformen som har flest helsegevinster. Vannaerobic kan også forbrenne 585 kalorier pr. time. Det siser at 1 time trening i vann, tilsvarer 4 timers trening på land. Trening i vann er skånsomt for kroppen og gir beskyttelse for muskler og ledd. Du vil føle deg som vektløs når du beveger deg i vannet. Dette er effektiv og morsom trening, samtidig senkes stressnivået og man blir mer avslappet og harmonisk.

3. Kano og kajakk

De fleste strandbyer har aktiviteter som kano og kajakk. Disse morsomme aktivitetene trenger overkroppen effektivt, siden man bruker armene når man padler. Dette er en komplett treningsøkt i seg selv, og mye mer morsomt enn å gjøre pushups.


4. Sykkel

Reis til Amsterdam, Strasbourg, Barcelona, evilla, Spetses, Hydra, Chicago eller Portland og se hvordan leggmusklene strammes opp når du sykler deg gjennom byen, samtidig som du nyter den fantastiske utsikten. En flott måte å feriere på, som gjør at man blir godt trent.


5. Delta i et Maraton

De fleste store byer arrangerer årlige maraton. Man kan enkelt melde seg på dette og delta.


6. Livskvalitet

Du vet at du slår to fluer i en smekk når du blir med på tangokurs i Argentina, lærer å danse Waltz i Wien, eller danser Samba hver dag i Brasil. Dans kan gi deg nye venner, samtidig som du nyter musikk og holder deg i form. Best av alt, du kan skryte av det etterpå.


7. Brenne fett

Vi reiser ikke på ferie for å sove, men for å være i aktivitet. Vandre rundt i byen, besøk museer og opplev kulturen. Du har det gøy og merker ikke at du forbrenner kalorier.


8. Aktiviteter på stranden

Hvis du reiser til et stend som har strand, så er det en god mulighet til å gjøre forskjellige aktiviteter, istendenfor å bare ligge å sole seg. Man kan trene vannaerobic i vannet, gjøre strandyoga, ballspill, surfe eller løpe i sanden. Enhver trening er herlig når du har den forfriskende lukten av vannet og den myke sanden under føttene.

Hvis du synes treningen hjemme er kjedelig og ensformig, pakk kofferten og reis på treningsreise!

Treningsreiser

Effektive treningsreiser